Cancerul bacterian al pomilor fructiferi. Cancerul bacterian al viței de vie

Bacteria poate supraviețui în sol de la 5 luni până la 2 ani, după unii autori chiar 4 ani dacă are condiții optime.

1. Papilloma of tongue icd 10
  2. Stropirea pomilor fructiferi: când și cum se face Cancerul bacterian al viței de vie Cancerul bacterian la: pomi-vita de vie-arbori-arbusti malaimare.
  3. Cancer bacterian mar - Viermi la copii cu tratament cu viermi
  4. Cancer bacterian mar - Tratamente, informatii, pomi fructiferi, mar, Cancerul bacterian la mar
  5. Papillomavirus et lesions
  6. Agrobacterium vitis Cancerul bacterian al viței de vie Cancerul bacterian al viței de vie sau Ariceala Agrobacterium vitis este o boală bacteriozăce provoacă daune însemnate plantelor de viță de vie mai ales în zonele cu ierni aspre temperaturi sub °C.
  7. Focul bacterian atacă toate organele pomilor fructiferi dar nu trebuie confundat pe flori cu atacul de monilioză.

Frecvența atacului bacteriei Agrobacterium radiobacter este în general mai mare la pomii plantați pe soluri alcaline decât pe soluri acide. După Siegler și Bowman incidența cancerului bacterian la puieții de piersic plantați pe un sol cu pH 8,5 a fost de șase ori mai mare decât la cei plantați pe un sol cu pH 5,8. Alți autori au raportat incidențe mari ale cancerului bacterian la merii plantați pe soluri grele, umede, lutoase, slab drenate.

cancerul bacterian al pomilor fructiferi hpv on uvula treatment

De asemenea, cancerul bacterian al pomilor fructiferi crește frecvența de atac a patogenului Kainski, ; Hedgecock, Cum putem combate cancerul bacterian al pomilor? Foarte importante sunt măsurile de prevenție deoarece cele curative s-au dovedit ineficiente.

cancerul bacterian al pomilor fructiferi

Patogenul poate fi ținut sub control prin aplicarea următoarelor măsuri profilactice: rotații lungi 4 — 5 ani ; utilizarea soiurilor rezistente; evitarea plantării puieților pe soluri contaminate; scufundarea rădăcinilor puieților în soluții de cupru înainte de transplantare; materialul de plantat să fie certificat, liber de Agrobacterium tumefaciens; amplasarea pepinierelor pe terenuri ușoare, care înainte au fost cultivate cu graminee sau lucernă; dezinfectarea solului; acidifierea solului — această măsură este susținută de unii specialiști deși nu este economică iar pe termen lung nu rezolvă total problema; controlul insectelor dăunătoare din sol; eliminarea de la plantat a puieților cu tumori; extirparea tumorilor de pe rădăcinile secundare ale pomilor înainte de plantare se elimină cu tot cu rădăcini.

Când sunt îndepărtate tumorile de pe colet sau rădăcina principală s-a observat că de obicei ele se formează din nou.

După eliminare, rădăcina trebuie scufundată într-o soluție care să conțină un fungicid pe bază de cupru. Astfel de pomi nu trebuie plantați imediat după extirparea rădăcinilor cu tumori ci după 2 — 3 zile la măr de exemplu sau 7 — 10 zile la păr Severin V.

Foarte multe substanțe chimice au fost testate de-a lungul timpului.

Cancerul bacterian la prun

Rezultatele testelor au fost de multe ori neconcludente și neconfirmate în final. Testele efectuate cu fungicide pe bază de cupru la păr, au scos în evidență activitatea protectoare a acestora față de Agrobacterium radiobacter.

picături în ochi din paraziți giardia și coccidia

Studii realizate pe alte specii de plante cu fungicide pe bază de mancozeb arată potențialul protectiv al acestei substanțe, dar mai scăzut comparativ cu oxiclorura de cupru. ÎnOros arată într-un studiu că numărul de bacterii de Agrobacterium radiobacter dintr-un sol infectat a scăzut foarte mult după aplicarea mancozebului în sol.

Cancer bacterian pomi

Alt autor scoate în evidență eficacitatea mancozebului atunci când a fost aplicat într-un sol cu pH scăzut. În această situație agentul patogen a fost eliminat aproape total Berczynski et al. Eficacitatea împotriva bolilor bacteriene și-au arătat-o și combinațiile de fungicide dintre mancozeb și cupru Buchner et al.

Ele trebuie aplicate în scop preventiv și nu curativ.

peritoneal cancer while pregnant

Utilizarea frecventă a produselor pe bază de cupru a dus la acumularea acestuia în sol și nu numai. În prezent se caută soluții pentru înlocuirea acestui potențial poluant al mediului. Se încearcă înlocuirea cu biopreparate acolo unde este posibil. Uleiurile esențiale pot fi o alternativă alături de alte biopreparate Tosselli et al. Deși rezultatele obținute pe cancerul bacterian al pomilor fructiferi artificiale sunt foarte bune, atunci când sunt aplicate în condiții naturale, acțiunea protectivă a acestor produse scade foarte mult iar uneori lipsește cu desăvârșire Mikiciński Artur et al.

Factorii care influențează eficacitatea sunt foarte mulți. De multe ori, cantitatea mare de inocul care există în ecosistemele agricole face ca biopreparatele să nu fie cancerul bacterian al pomilor fructiferi deloc sau să aibă eficacitate scăzută.

În cazul bioterapiei, recomandarea specialiștilor este să se intervină preventiv și nu curativ.

Focul bacterian la măr, păr și gutui

FOTO: Otilia Cotuna Controlul biologic al cancerului bacterian Controlul biologic al cancerului bacterian al pomilor fructiferi s-a dovedit a fi un succes în multe țări din lume și se datorează utilizării unor preparate care conțin tulpina K84 din Agrobacterium radiobacter. Înainte de plantare, butașii, semințele și puieții sunt scufundate într-o soluție care conține tulpina K O cancerul bacterian al pomilor fructiferi metodă de aplicare este prin inundarea solului în pepiniere și plantații cu apă care cancerul bacterian al pomilor fructiferi bacteria antagonistă Agrobacterium radiobacter K De obicei, tratarea se face preventiv, atunci când există suspiciunea că solul în care urmează să se facă plantarea este infectat cu Agrobacterium radiobacter Lopez M.

După Kerr și Htaycontrolul biologic se datorează producției unei bacteriocine, agrocina cancerul bacterian al pomilor fructiferi, de către organismul de control. În acord cu aceasta, izolatele de A. G, În alte cazuri, nu helmintox allaitement obținut controlul prin utilizarea K84 împotriva izolatelor rezistente la agrocina 84 Moore L.

Cancerul bacterian al pomilor fructiferi

Warren, Prin tehnici de recombinare a ADN s-a obținut o nouă tulpină pentru controlul biologic al cancerului bacterian, A. Se recomandă utilizarea în scop preventiv, prin inoculare. Tratamentul se face la semințe, rădăcini, tulpini, butași în pepiniere și sere.

cancerul bacterian al pomilor fructiferi hpv warts mouth treatment

Culturile bacteriene sunt concentrate în substrat de turbă umedă Sharma A. În prezent, există numeroase cercetări care au ca scop identificarea unui agent de biocontrol care să poată fi eficient împotriva Agrobacterium radiobacter.

De interes sunt fagii sau bacteriofagii. După Clokie et al. Ei au descoperit că acest fag infectează exclusiv Agrobacterium tumefaciens. Există deja amestecuri de fagi utilizate cu succes în biocontrolul unor patogeni ai plantelor preventiv.

Cancerul bacterian la prun. Cancerul Bacterian, Pomi Cancerul pomilor fructiferi Îngălbinirea aurie, boala ce afectează vița de vie intraductal papilloma with cancer Herpes hpv related hpv vaccine side effects fainting, parazitii interni la om condyloma acuminata la femei. Papiloma vs herpes foot wart nerve pain, delai frottis papillomavirus cancer testicular tratamiento quimioterapia. Super metodă de altoire a pomilor fructiferi maturi tratament pentru gat Cancerul bacterian la: pomi, vita de vie, arbori, arbusti Cancerul bacterian Agrobacterium radiobacter pv.

Amintesc aici Ralstonia solanacearum, Dickeya solani, unele specii de Xanthomonas, Pseudomonas syringae Buttimer et al. Attai et al. Amestecurile de fagi pot fi de interes pentru biocontrolul bacteriei Agrobacterium radiobacter pv.

Încărcat de

Berczyński S. Acta Agrobot. Bajpai V. Plant Pathol. Buttimer, C. Buchner R.